FANDOM

Rok 1919 / MCMXIX

lata: 1909 « 1914 « 1915 « 1916 « 1917 « 1918 « 1919 » 1920   » 1922 » 1923   » 1929

Wydarzenia Edytuj

  • 26 stycznia – równocześnie z wyborami do ogólnoniemieckiego Zgromadzenia Narodowego i Pruskiego Zgromadzenia Krajowego przeprowadzono w Sycowie wybory samorządu miejskiego.
  • kwiecień – odbyły się wybory do rady powiatowej w Sycowie, w której obok trzynastu przedstawicieli sycowskiego mieszczaństwa, znalazło się też pięciu członków Socjaldemokratycznej Partii Niemiec.
  • 11 maja – w Sycowie odbyła się pierwsza manifestacja przeciwko przyłączeniu całości lub części powiatu sycowskiego do Polski.
  • 1 czerwca – w Sycowie odbyła się druga manifestacja przeciwko przyłączeniu całości lub części powiatu sycowskiego do Polski.
  • 28 czerwca – w Wersalu podpisano traktat pokojowy między państwami zwycięskimi i sprzymierzonymi a Niemcami, na mocy którego m.in. wschodnia część powiatu sycowskiego z Bralinem została włączona w granice Polski, a zachodnia część powiatu z Sycowem pozostała w granicach Niemiec.
  • wrzesień – burmistrzem Sycowa został Konrat Boer, zastępując na tym stanowisku Theodora Eisenmängera.
  • 31 grudnia – magistrat przyznał tytuł honorowego obywatela Sycowa byłemu burmistrzowi miasta Theodorowi Eisenmängerowi.

Urodzili się Edytuj

Zmarli Edytuj

Święta ruchome Edytuj

  • Tłusty czwartek: 27 lutego
  • Ostatki: 4 marca
  • Popielec: 5 marca
  • Niedziela Palmowa: 13 kwietnia
  • Pamiątka śmierci Jezusa Chrystusa: 13 kwietnia
  • Wielki Czwartek: 17 kwietnia
  • Wielki Piątek: 18 kwietnia
  • Wielka Sobota: 19 kwietnia
  • Wielkanoc: 20 kwietnia
  • Poniedziałek Wielkanocny: 21 kwietnia
  • Wniebowstąpienie Pańskie: 29 maja
  • Zesłanie Ducha Świętego: 8 czerwca
  • Boże Ciało: 19 czerwca

Więcej z Fandomu

Losowa wiki