FANDOM

Osoba
Beata Kempa

Beata Kempa.JPG
Dane personalne
Data i miejsce urodzenia 11 lutego 1966
Syców
Imiona rodziców Walenty Płonka
Wielisława Płonka
Wykształcenie
Szkoła średnia Liceum Ogólnokształcące w Sycowie (1980-84)
Szkoła wyższa Uniwersytet Wrocławski (1984-90)
Uniwersytet Opolski
Pełnione funkcje
Radny Rada Miejska Sycowa (1998-2005)
Poseł Sejm RP (od 2005)
Szef Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (od 2015)
Inne Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości (2006-07)
Partia Prawo i Sprawiedliwość (2005-2011)
Solidarna Polska (od 2011)

Beata Agnieszka Kempa z domu Płonka (ur. 11 lutego 1966 w Sycowie) – radna Rady Miejskiej w latach 1998-2005, kandydatka na burmistrza Sycowa w 2002 roku, posłanka na Sejm od 2005 roku, szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów od 2015 roku.

Biografia Edytuj

Beata Kempa urodziła się 11 lutego 1966 w Sycowie jako córka Walentego i Wielisławy Płonków. Ojciec Kempy przed 1989 rokiem należał do Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej[1]. Sama Kempa uczęszczała do sycowskiego Liceum Ogólnokształcącego. W 1990 ukończyła administrację na Uniwersytecie Wrocławskim, a w 2005 Pedagogikę Prawa Readaptacji, Mediacji i Negocjacji na Uniwersytecie Opolskim (studia podyplomowe).

W latach 1998-2005 Kempa była radną Rady Miejskiej Sycowa, a w 2002 ubiegała się bez powodzenia o fotel burmistrza. W 2004 bezskutecznie próbowała zdobyć mandat posła Parlamentu Europejskiego, uzyskując 5685 głosów. W 2005 została wybrana w okręgu wrocławskim z list Prawa i Sprawiedliwości posłanką na Sejm RP, uzyskując 5378 głosów[2]. Od 22 maja 2006 do 15 listopada 2007 była sekretarzem stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. Dwa lata później uzyskała reelekcję, uzyskując w okręgu wrocławskim 10 228 głosów[3]. Kandydowała po raz drugi w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009, jednak nie uzyskała mandatu europosła (zdobyła 53 027 głosów). W latach 2009-2011 brała udział w pracach komisji sejmowej, wyjaśniającej tzw. aferę hazardową. W październiku 2011 po raz trzeci uzyskała mandat poselski, startując jako lider listy w okręgu kieleckim i uzyskując 70 127 głosów[4]. 18 listopada 2011 została wykluczona z PiS i przystąpiła do Solidarnej Polski. W 2014 po raz trzeci ubiegała się o mandat posła Parlamentu Europejskiego, otwierając w okręgu wrocławsko-opolskim listę SP i uzyskując 20 004 głosów. W lipcu 2014 została wiceprzewodniczącą klubu poselskiego Sprawiedliwa Polska, a od marca 2015 pełni tę samą funkcję w klubie Zjednoczona Prawica.

W wyborach parlamentarnych 2015 wystartowała w okręgu wrocławskim i uzyskała 29 877 głosów, co pozwoliło jej zachować mandat poselski[5]. Jest członkiem klubu poselskiego Prawo i Sprawiedliwość. 16 listopada 2015 roku została członkiem rządu Beaty Szydło i objęła funkcję szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów[6].

Jej biuro poselskie mieści się w Sycowie przy ulicy księdza Wincentego Rudy.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wstydliwe korzenie posłanki PiS – fakt.pl
  2. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej V kadencji
  3. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej VI kadencji
  4. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej VII kadencji
  5. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej VIII kadencji
  6. Komitet Polityczny PiS podjął decyzje co do składu rządu – Polska Agencja Prasowa (09.11.2015)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki