FANDOM

Beata Agnieszka Kempa z domu Płonka (ur. 11 lutego 1966 w Sycowie) – radna Rady Miejskiej w latach 1998-2005, kandydatka na burmistrza Sycowa w 2002 roku, posłanka na Sejm od 2005 roku, szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów od 2015 roku.

Biografia Edytuj

Beata Kempa urodziła się 11 lutego 1966 roku w Sycowie jako córka Walentego i Wielisławy Płonków. Ojciec Kempy w PRL-u należał do Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej[1]. Sama Kempa uczęszczała do sycowskiego Liceum Ogólnokształcącego. W 1990 roku ukończyła administrację na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego, a w 2005 roku Pedagogikę Prawa Readaptacji, Mediacji i Negocjacji na Uniwersytecie Opolskim w ramach studiów podyplomowych.

W latach 1998-2005 Kempa była radną Rady Miejskiej Sycowa, a w 2002 roku ubiegała się bez powodzenia o fotel burmistrza Sycowa. W 2004 roku bezskutecznie próbowała zdobyć mandat posła Parlamentu Europejskiego, uzyskując 5685 głosów. W 2005 roku została wybrana w okręgu wrocławskim z list Prawa i Sprawiedliwości posłanką na Sejm RP, uzyskując 5378 głosów[2]. Od 22 maja 2006 roku do 15 listopada 2007 roku była sekretarzem stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. Dwa lata później uzyskała reelekcję, uzyskując w okręgu wrocławskim 10 228 głosów[3]. Kandydowała po raz drugi w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku, jednak nie uzyskała mandatu europosła (zdobyła 53 027 głosów). W latach 2009-2011 brała udział w pracach komisji sejmowej, wyjaśniającej tzw. aferę hazardową. W październiku 2011 roku po raz trzeci uzyskała mandat poselski, startując jako lider listy w okręgu kieleckim i uzyskując 70 127 głosów[4]. 18 listopada 2011 roku została wykluczona z PiS i przystąpiła do Solidarnej Polski. W 2014 roku po raz trzeci ubiegała się o mandat posła Parlamentu Europejskiego, otwierając w okręgu wrocławsko-opolskim listę SP i uzyskując 20 004 głosów. W lipcu 2014 roku została wiceprzewodniczącą klubu poselskiego Sprawiedliwa Polska, a od marca 2015 pełniła tę samą funkcję w klubie Zjednoczona Prawica.

W wyborach parlamentarnych w 2015 roku wystartowała w okręgu wrocławskim i uzyskała 29 877 głosów, co pozwoliło jej zachować mandat poselski[5]. Jest członkiem klubu poselskiego Prawo i Sprawiedliwość. 16 listopada 2015 roku została ministrem-członkiem rządu Beaty Szydło i objęła funkcję szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów[6].

Jej biuro poselskie mieści się w Sycowie przy ulicy księdza Wincentego Rudy.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wstydliwe korzenie posłanki PiS – fakt.pl
  2. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej V kadencji
  3. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej VI kadencji
  4. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej VII kadencji
  5. Beata Kempa na stronie internetowej Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej VIII kadencji
  6. Komitet Polityczny PiS podjął decyzje co do składu rządu – Polska Agencja Prasowa (09.11.2015)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki