FANDOM

Osoba
Bolesław Trzewik

Trzewik Bolesław.jpg
Dane personalne
Data i miejsce urodzenia 3 maja 1950
Syców
Wykształcenie
Szkoła wyższa Politechnika Wrocławska
Pełnione funkcje
Radny Rada Miejska (1990-94)

Bolesław Trzewik (ur. 3 maja 1950 w Sycowie) – działacz NSZZ "Solidarność", radny Rady Miejskiej w latach 1990-94.

Biografia Edytuj

Bolesław Florian Trzewik urodził się 3 maja 1950 roku w Sycowie. W latach 1968-1970 był inwentaryzatorem w Miejskiej Spółdzielni Zaopatrzenia i Zbytu w Sycowie. Podczas studiów był członkiem Zrzeszenia Studentów Polskich. W 1975 roku ukończył Wydział Elektryczny Politechniki Wrocławskiej.

Od 1976 roku pracował na kierowniczych stanowiskach w Państwowych Ośrodku Maszynowym w Sycowie. W sierpniu 1980 roku zorganizował tam manifestację poparcia dla strajkujących na Wybrzeżu. We wrześniu 1980 roku został członkiem NSZZ "Solidarność", a następnie do 1981 roku był zastępcą przewodniczącego Międzyzakładowej Komisji Porozumiewawczej "Solidarność" w Sycowie. W tym czasie kolportował gazetki, znaczki, ulotki, kasety wideo, przypinki i kalendarze "Solidarności". W czerwcu 1981 roku był delegatem na I Walne Zgromadzenie Delegatów Regionu Dolny Śląsk, a jesienią uczestniczył w I Krajowym Zjeździe Delegatów.

W 1989 roku został członkiem Komitetu Obywatelskiego "Solidarność", której struktury odtwarzał w Sycowie. W 1990 roku został wybrany radnym Rady Miejskiej z list Komitetu Obywatelskiego. Pełnił swoją funkcję przez jedną kadencję.

Od 1992 roku prowadzi prywatną działalność gospodarczą. Jest członkiem Cechu Rzemiosł Różnych w Sycowie[1].

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Skład zarządu – Cech Rzemiosł Różnych w Sycowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki