Fandom

Sycowska Wiki

Burmistrz Sycowa

351stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Burmistrz Sycowa

Jednostka administracyjna Gmina Syców
Pierwszy burmistrz Leon Pietruszak
Długość kadencji 4 lata (z możliwością reelekcji)
Obecny burmistrz Sławomir Kapica
Obecny od 29 marca 2007
Obecny zastępca burmistrza Robert Malecki

Burmistrz Sycowa − jednoosobowy organ wykonawczy gminy Syców i kierownik Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie. Obecnym burmistrzem miasta i gminy Syców jest Sławomir Kapica, a jego zastępcą – Robert Malecki.

Historia urzędu Edytuj

Zarząd Miejski Sycowa 1946.JPG

Zarząd miejski Sycowa w 1946 roku

Urząd burmistrza Sycowa istniał już w średniowieczu. Pierwszym znanym z imienia burmistrzem Sycowa był Godfrid. Do końca średniowiecza wzmiankowani byli też: Nicolaus Scholz (1395-96), Johannes Regensburg (w 1470 roku), Petrus Plosch (w 1475 roku) oraz Alexius von Rabenau (w 1477 roku).

Pierwszym po wojnie burmistrzem został Leon Pietruszak. W 1950 roku, kiedy Syców znalazł się w granicach Polski, urząd burmistrza zniesiono i jego kompetencje przejęła Miejska Rada Narodowa, a później, po reformie w latach 1973-1975, naczelnik miasta. Urząd burmistrza ponownie ustanowiono po przywróceniu samorządu terytorialnego w 1990 roku.

Burmistrzowie Sycowa po 1990 Edytuj

W latach 1990-1994 burmistrzem Sycowa był Stanisław Czajka. W latach 1994-1998 funkcję te pełnił Henryk Sarnowski. Następnie w latach 1998-2006 urząd burmistrza ponownie pełnił przez dwie kadencje Stanisław Czajka, który w II turze wyborów bezpośrednich 10 listopada 2002 roku pokonał Beatę Kempę. 26 listopada 2006 roku w II turze wyborów samorządowych Stanisława Czajkę pokonał Wojciech Kociński, który pełnił swą funkcję do odwołania go z tego stanowiska przez Radę Miejską 25 stycznia 2007 roku. W międzyczasie obowiązki burmistrza przejął jego zastępca Tomasz Czwordon. W przedterminowych wyborach, które odbyły się 18 marca 2007 roku Wojciecha Kocińskiego pokonał Sławomir Kapica. 21 listopada 2010 roku w I turze i 30 listopada 2014 roku w II turze Kapica ponownie został wybrany na stanowisko burmistrza.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki