FANDOM

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy syna Carlosa Birona. Zobacz inne znaczenia tego słowa.
Ernst Johann Biron von Curland

Ernst Johann Biron (ur. 6 sierpnia 1940 w Berlinie) − głowa rodu Bironów od 1982 roku, syn Carlosa Petera Birona von Curland i Herzeleidy von Preussen, Honorowy Obywatel Miasta i Gminy Syców.

Biografia Edytuj

Ernst Johann Biron urodził się 6 sierpnia 1940 roku w Berlinie jako drugie dziecko, a pierwszy syn Carlosa Birona i Herzeleidy von Preussen. Będąc potomkiem cesarza Niemiec, Wilhelma II Hohenzollerna Ernst Johann Biron von Curland jest pretendentem do tronu Anglii. W linii sukcesji do tronu brytyjskiego zajmuje 384. miejsce.

Ernst Johann jest z zawodu fizykiem i do przejścia na emeryturę był pracownikiem naukowym Instytutu Maxa Plancka w Monachium. Po śmierci swojego ojca, Carlosa Birona w 1982 roku został głową książęcego rodu Bironów i tytularnym wolnym panem stanowym Sycowa.

Ernst Johann Biron jest żonaty od 1967 roku z Elisabeth Ysenburg, z zawodu restauratorką obrazów. Ślub cywilny odbył się 14 sierpnia, a kościelny (w obrządku ewangelicko-augsburskim) 15 sierpnia 1967 roku. Ernst Johann wychował ze swoją żoną dwie, adoptowane w wieku niemowlęcym córki: Anję (ur. 1975) i Christianę (ur. 1977).

Na sesji Rady Miejskiej w dniu 25 października 2007 roku uchwalono nadanie tytułu Honorowy Obywatel Miasta i Gminy Syców Ernstowi Johanowi Biron von Curland w uznaniu jego szczególnych zasług dla miasta. Wraz z całą rodzina od wielu lat wspiera Syców i jego mieszkańców. Jest fundatorem stypendiów dla uczniów gimnazjum w kategoriach: nauki ścisłe, sztuka oraz języki obce.

Herzeleide & Carlos Biron

Herzeleide von Preussen i Carlos Biron – rodzice Ernsta Johanna.

Ernst Johann Biron von Curland przebywał w Sycowie także:

Źródła Edytuj

Bibliografia Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Nadanie imienia – strona internetowa Przedszkola nr 3 w Sycowie
  2. Sycowski kościół ewangelicki obchodził 220 rocznicę poświęcenia – sycow.naszemiasto.pl
  3. Święto Jana Pawła II w sycowskim gimnazjum – sycow.pl
  4. Wizyta księcia Ernsta Johanna Birona w Sycowie – sycow.naszemiasto.pl
  5. Syców: Primus Inter Pares w Gimnazjum – sycow.naszemiasto.pl
  6. Syców: Historyczna sesja – sycow.naszemiasto.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki