FANDOM

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy syna Carlosa Birona. Zobacz inne znaczenia tego słowa.

Osoba
Ernst Johann Biron

Ernst Johann Biron von Curland.JPG
Dane personalne
Data i miejsce urodzenia 6 sierpnia 1940
Berlin
Imiona rodziców Carlos Biron i Herzeleide von Preussen
Imię i nazwisko małżonka Elisabeth Ysenburg
Imiona dzieci Anja i Christiane
Wykształcenie
Szkoła wyższa Uniwersytet Ludwika Maksymiliana w Monachium
Zawód fizyk
Pełnione funkcje
Przewodniczący Związek Szlachty Śląskiej (od 1982)

Ernst Johann Biron (ur. 6 sierpnia 1940 w Berlinie) − głowa rodu Bironów od 1982, przewodniczący niemieckiego Związku Szlachty Śląskiej, prawnuk cesarza Wilhelma II Hohenzollerna, syn Carlosa Petera Birona von Curland i Herzeleidy von Preussen, Honorowy Obywatel Miasta i Gminy Syców od 2007.

Biografia Edytuj

Ernst Johann Biron urodził się 6 sierpnia 1940 w Berlinie jako drugie dziecko, a pierwszy syn Carlosa Birona i Herzeleidy von Preussen. Ernst Johann jest z zawodu fizykiem i do przejścia na emeryturę był pracownikiem naukowym Instytutu Maxa Plancka w Monachium. Po śmierci swojego ojca, Carlosa Birona w 1982 został głową książęcego rodu Bironów i tytularnym wolnym panem stanowym Sycowa.

Ernst Johann Biron jest żonaty od 1967 roku z Elisabeth Ysenburg, z zawodu restauratorką obrazów. Ślub cywilny odbył się 14 sierpnia, a kościelny (w obrządku ewangelicko-augsburskim) 15 sierpnia 1967. Ernst Johann wychował ze swoją żoną dwie, adoptowane w wieku niemowlęcym córki: Anję i Christianę.

Na sesji Rady Miejskiej w dniu 25 października 2007 uchwalono nadanie tytułu Honorowy Obywatel Miasta i Gminy Syców Ernstowi Johanowi Biron von Curland w uznaniu jego szczególnych zasług dla miasta. Wraz z całą rodzina od wielu lat wspiera Syców i jego mieszkańców. Jest fundatorem stypendiów dla uczniów gimnazjum w kategoriach: nauki ścisłe, sztuka oraz języki obce.

Herzeleide & Carlos Biron.JPG

Herzeleide von Preussen i Carlos Biron – rodzice Ernsta Johanna.

Ciekawostki Edytuj

  • Będąc potomkiem cesarza Niemiec, Wilhelma II Hohenzollerna Ernst Johann Biron von Curland jest pretendentem do tronu Anglii. W linii sukcesji do tronu brytyjskiego zajmuje 384. miejsce.

Źródła Edytuj

Bibliografia Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki