FANDOM

Gimnazjum w Sycowie

Gimnazjum w Sycowie.

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Sycowie − jedyna szkoła poziomu gimnazjalnego w gminie Syców, istniejąca od 1999 roku w miejscu dawnej Szkoły Podstawowej nr 1 i działająca przy ulicy Kościelnej.

Skutkiem reformy sieci szkół, związanej z ogólnopolską reformą oświaty, z dniem 1 września 2017 roku Gimnazjum zostanie przekształcone w ośmioletnią Szkołę Podstawową nr 3, a jego całkowite wygaszenie nastąpi z końcem roku szkolnego 2018/2019[1].

Historia Edytuj

Gimnazjum w Sycowie zostało utworzone z dniem 1 września 1999 roku w związku z reorganizacją sieci szkół związaną z ogólnopolską reformą oświaty wprowadzającą sześcioletnie szkoły podstawowe i trzyletnie gimnazja.

Pierwszym dyrektorem nowo utworzonej placówki została dotychczasowa dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 Władysława Mikołajczyk, a jej zastępcą – Elżbieta Piotrowska. Naukę w szkole rozpoczęło wówczas 314 uczniów w trzynastu oddziałach, w tym w jednym oddziale szkolnictwa specjalnego. 19 kwietnia 2002 roku nadano szkole imię Jana Pawła II. W celu zapewnienia optymalnych warunków kształcenia, w 2004 roku rozbudowano budynek szkoły. Od 2009 roku funkcję dyrektora szkoły pełnił Zbigniew Filipiak, a jego zastępcą była Mirosława Kwieciasz.

17 maja 2010 roku obok gimnazjum odsłonięty został kamień poświęcony powojennej organizacji młodzieżowej Mała Garstka. W maju 2011 roku posadzono w pobliżu dąb papieski i postawiono monument upamiętniający patrona placówki. We wrześniu 2012 roku na zewnętrznej części budynku szkoły odsłonięto tablicę poświęconą Josephowi Franzkowskiemu, który pełnił funkcje kierownika szkoły katolickiej w Sycowie, mieszczącej się w przeszłości w tym miejscu.

Tradycją Szkoły było organizowanie corocznego Dnia Patrona połączonego z finałem Konkursu "Primus Inter Pares". Stypendia dla uczniów gimnazjum były fundowane m.in. przez parę książęcą Elisabeth i Ernsta Johanna Bironów, którzy kilkukrotnie gościli w Gimnazjum, a także przez Leokadię Marynkę, założycielkę organizacji Mała Garstka.

Dyrektorzy Edytuj

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Uchwała Rady Miejskiej nr XXXIV/232/2017 w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego – Biuletyn Informacji Publicznej

Oświata w gminie Syców

Przedszkola Przedszkole nr 1 w SycowiePrzedszkole nr 2 w SycowiePrzedszkole nr 3 w SycowieNiepubliczne Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Urszulanek
Szkoły podstawowe Szkoła Podstawowa w DrołtowicachSzkoła Podstawowa w DziałoszySzkoła Podstawowa w Stradomi WierzchniejSzkoła Podstawowa nr 1 w SycowieSzkoła Podstawowa nr 2 w SycowieSzkoła Podstawowa nr 3 w Sycowie
Szkoły podstawowe i gimnazja (nieistniejące) Gimnazjum w Sycowie (1999-2017)Szkoła Filialna w Komorowie (do 2003)Szkoła Filialna w Ślizowie (do 2008)Szkoła Podstawowa nr 1 (1960-1999)Szkoła Powszechna w Sycowie (1945-1960)Szkoła Podstawowa w Szczodrowie (1946-2017)
Szkoły średnie Liceum Ogólnokształcące w SycowieZespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie
Inne Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Sycowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki