FANDOM

Marian Michalski (ur. 11 kwietnia 1932 w Kołacikowicach, zm. 15 kwietnia 1991 we Wrocławiu) – I Sekretarz Komitetu Powiatowego PZPR w Sycowie w latach 1971-1975.

Biografia Edytuj

Marian Adam Michalski urodził się 11 kwietnia 1932 roku w Kołacikowicach jako syn Leona i Katarzyny. Od 1952 roku przynależał do Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. W latach 1962-63 był instruktorem w Wydziale Rolnym Komitetu Wojewódzkiego PZPR we Wrocławiu. Następnie od 1963 do 1971 roku pełnił funkcję sekretarza ds. rolnych przy Komitecie Powiatowym PZPR w Oleśnicy , a w 1971 roku tę samą funkcję przy Komitecie Powiatowym PZPR w Świdnicy. W międzyczasie w 1968 roku był słuchaczem w Centralnej Szkole Partyjnej przy Komitecie Centralnym PZPR. Z dniem 1 października 1971 został powołany na I Sekretarza Komitetu Powiatowego PZPR w Sycowie. Swój urząd sprawował do 31 maja 1975 roku, tj. do dnia przed wprowadzeniem reformy administracyjnej likwidującej powiaty. Od 1975 roku do końca 1989 roku kierował Wydziałem Rolnym Komitetu Wojewódzkiego w Wałbrzychu. W okresie od 1982 roku do 1983 roku był uczestnikiem Podyplomowego Studium Polityki Rolnej w Instytucie Polityki Rolnej w Wyższej Szkole Nauk Społecznych przy KC PZPR w Warszawie[1].

Marian Michalski zmarł 15 kwietnia 1991 roku we Wrocławiu. 19 kwietnia został tam pochowany na Cmentarzu Grabiszyńskim[2].

Źródła Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Marian Adam Michalski – Biuletyn Informacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej
  2. Marian Michalski – nekropole.info

Więcej z Fandomu

Losowa wiki