FANDOM

Petri

Mieczysław Petri (ur. 14 kwietnia 1907 w Rzeszowie, zm. 14 lutego 1981 w Oleśnicy) – nauczyciel biologii, organizator i dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Sycowie w latach 1946-1959.

Biografia Edytuj

Mieczysław Petri urodził się 14 kwietnia 1907 roku w Rzeszowie. Ukończył studia na Uniwersytecie Jana Kazimierza we Lwowie. Przed II wojną światową był nauczycielem szkoły w Czortkowie. W 1945 roku przybył na Dolny Śląsk, rozpocząwszy tam organizowanie prywatnego Gimnazjum Ogólnokształcącego dla dorosłych w Nowej Soli, gdzie pełnił funkcję dyrektora do 1946 roku[1]. Następnie przybył do Sycowa w celu utworzenia Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego i objął funkcję dyrektora. W 1947 roku przyczynił się do przekształcenia placówki w niepubliczną Szkołę Średnią Stopnia Licealnego, a w 1950 roku – do jej upaństwowienia. Razem z żoną prowadził też internat męski i żeński, którego budynki znajdowały się w pobliżu liceum. Z dniem 31 sierpnia 1959 roku zakończył pracę w Sycowie i rozpoczął nauczanie w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Oleśnicy[2]. W późniejszym czasie uczestniczył w II Zjeździe Absolwentów Liceum Ogólnokształcącego w Sycowie w lutym 1977 roku.

Mieczysław Petri zmarł 14 lutego 1981 roku w Oleśnicy. Pochowany został na tamtejszym Cmentarzu Komunalnym[3]. Był żonaty z Kazimierą Petri (1909-1995), nauczycielką języka polskiego w sycowskim LO w latach 1946-1959.

Źródła Edytuj

Bibliografia Edytuj

  • Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Sycowie 1946-2016, praca wydana z okazji 70-lecia istnienia szkoły i VII Zjazdu Absolwentów, Syców 2016.

Przypisy Edytuj

  1. Dyrektorzy szkoły – strona internetowa Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Nowej Soli
  2. Nauczyciele pracujący w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Oleśnicy – strona internetowa I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Oleśnicy
  3. Mieczysław Petri (1907-1981) – GroboNet 2.5.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki