FANDOM

Rada Miejska − organ stanowiący i kontrolny gminy Syców, składający się z piętnastu radnych wybieranych od 2014 roku w piętnastu jednomandatowych okręgach wyborczych. Sesje Rady Miejskiej odbywają się w sali nr 57 Urzędu Miasta i Gminy w Sycowie.

Aktualny skład Rady Edytuj

  1. Bolesław Moniuszko (KWW Razem Dla Gminy Syców) – przewodniczący
  2. Kazimierz Cichoń (KWW Razem Dla Gminy Syców) – wiceprzewodniczący
  3. Stanisław Biernacki (KWW Razem Dla Gminy Syców)
  4. Bożena Kamecka (KWW Bezpartyjna Inicjatywa Sycowian)
  5. Marian Lempert (KWW Porozumienie Samorządowo-Ludowe)
  6. Krzysztof Lentka (KWW Porozumienie Samorządowo-Ludowe)
  7. Beata Łukawska (KWW Razem Dla Gminy Syców)
  8. Marek Malinowski (KWW Marka Larysia)
  9. Dariusz Maniak (KWW Dariusza Maniaka)
  10. Kazimierz Mieszała (KWW Kazimierza Jacka Mieszały)
  11. Jerzy Piecuch (KWW Razem Dla Gminy Syców)
  12. Józef Promny (KWW Razem Dla Gminy Syców)
  13. Zenon Staniewicz (KWW Razem Dla Gminy Syców)
  14. Mieczysław Troska (KWW Razem Dla Gminy Syców)
  15. Jarosław Walczak (KWW Bezpartyjna Inicjatywa Sycowian)

Komisje Rady Miejskiej Edytuj

Poniżej podano skład komisji stałych Rady Miejskiej w kadencji 2014-2018:

  • Komisja Budżetowa: Stanisław Biernacki, Bożena Kamecka, Krzysztof Lentka Marek Malinowski, Józef Promny i Zenon Staniewicz.
  • Komisja Społeczna: Józef Promny, Stanisław Biernacki, Krzysztof Lentka, Marian Lempert, Beata Łukawska i Bożena Kamecka.
  • Komisja Infrastruktury: Mieczysław Troska, Marian Lempert, Beata Łukawska, Marek Malinowski, Kazimierz Mieszała, Jerzy Piecuch i Dariusz Maniak.
  • Komisja Rewizyjna: Kazimierz Cichoń, Jarosław Walczak i Jerzy Piecuch.
  • Komisja Ładu Przestrzennego, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa: Zenon Staniewicz, Bolesław Moniuszko, Jacek Mieszała i Mieczysław Troska.

Wybory Edytuj

Pierwsze wolne wybory samorządowe w powojennym Sycowie (jak zresztą w całej Polsce) odbyły się 27 maja 1990 roku. Kolejne kadencje Rada Miejska rozpoczynała: w 1994, 1998, 2002, 2006, 2010 i 2014 roku.

Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej odbywały się:

  • w 2004 roku – po wygaśnięciu mandatu radnego Zdzisława Garbca
  • w 2006 roku – po wygaśnięciu mandatu radnej Beaty Kempy
  • w 2007 roku – dwukrotnie, najpierw po wygaśnięciu mandatu radnego Zdzisława Bednarka, a następnie po wygaśnięciu mandatów radnych Sławomira Kapicy i Jacka Przybyła
  • w 2016 roku – po wygaśnięciu mandatu radnego Zdzisława Bednarka

Składy Rady Miejskiej w latach 1990-2018 Edytuj

Kadencja 1990-1994 Edytuj

Józef Promny – przewodniczący, Begina Kamińska i Marian Wesoły – wiceprzewodniczący, Stanisław Chowański, Kazimierz Cichoń, Alfred Cybulski, Stanisław Czajka, Ireneusz Golański, Edmund Jabłoński, Ryszard Jażdżyk, Paweł Kłys, Halina Krawczyk, Mirosław Kręblewski, Włodzimierz Marciniak, Jan Napruszewski, Tadeusz Pawlikowski, Wiesław Pluta, Zygmunt Rolicz, Jacek Rubik, Mieczysław Trojanowski, Bolesław Trzewik, Jan Wankiewicz, Leszek Wojtowicz i Wiesław Zalesiński.

Kadencja 1994-1998 Edytuj

Józef Promny – przewodniczący, Józef Szymański i Mirosław Kręblewski – wiceprzewodniczący, Stanisław Czajka, Henryk Dera, Urszula Drabent, Ireneusz Golański, Waldemar Grzędziak, Ryszard Kacyna, Henryk Kluska, Irena Kokornaczyk, Józef Kowalewski, Jan Księżyk, Marian Kuczyński, Bogusław Maciej, Włodzimierz Nawrot, Tadeusz Pawlikowski, Kazimierz Prusak, Henryk Sarnowski, Jan Smorawski, Zbigniew Stróżyk, Paweł Walczak, Leszek Wojtowicz i Mieczysław Żuraw.

Kadencja 1998-2002 Edytuj

Zbigniew Ilski – przewodniczący, Józef Promny – wiceprzewodniczący, Zdzisław Bednarek, Kazimierz Cichoń, Henryk Dera, Urszula Drabent, Ewa Głowacka, Ireneusz Golański, Waldemar Grzędziak, Jan Kapica, Hubert Kaszyca, Beata Kempa, Paweł Kłys, Wojciech Kociński, Mirosław Kręblewski, Joachim Kuropka, Krzysztof Lentka, Ryszard Pajdzik, Wiesław Pluta, Bożena Sonnek, Czesław Standziak, Zbigniew Stróżyk, Paweł Walczak, Leszek Wojtowicz i Mieczysław Żuraw.

Kadencja 2002-2006 Edytuj

Kazimierz Cichoń – przewodniczący, Wiesław Pluta – wiceprzewodniczący, Zdzisław Bednarek, Andrzej Dubicki, Zbigniew Garbiec, Sławomir Kapica, Beata Kempa, Paweł Kłys, Wojciech Kociński, Łukasz Kuźmicz, Krzysztof Lentka, Bolesław Moniuszko, Michał Pater, Jacek Przybył, Jarosław Walczak, Paweł Walczak i Mieczysław Żuraw.

Kadencja 2006-2010 Edytuj

Bolesław Moniuszko – przewodniczący, Paweł Walczak – wiceprzewodniczący, Rafał Anders, Zdzisław Bednarek, Stanisław Biernacki, Krzysztof Cegła, Kazimierz Cichoń, Sławomir Kapica, Wiesław Kapica, Krzysztof Lentka, Barbara Nogala, Michał Pater, Wiesław Pawlicki, Jacek Przybył, Zenon Staniewicz, Jarosław Walczak i Leszek Wojtowicz.

Kadencja 2010-2014 Edytuj

Bolesław Moniuszko – przewodniczący, Krzysztof Lentka – wiceprzewodniczący, Rafał Anders, Zdzisław Bednarek, Stanisław Biernacki, Kazimierz Cichoń, Wiesław Kapica, Dariusz Maniak, Kazimierz Mieszała, Barbara Nogala, Marek Rubik, Mieczysław Skuza, Zenon Staniewicz, Mieczysław Troska i Jarosław Walczak.

Kadencja 2014-2018 Edytuj

Bolesław Moniuszko – przewodniczący, Zdzisław Bednarek – wiceprzewodniczący 2014-2016[1], Kazimierz Cichoń – wiceprzewodniczący od 2016[2], Stanisław Biernacki, Bożena Kamecka, Marian Lempert, Krzysztof Lentka, Beata Łukawska, Marek Malinowski, Dariusz Maniak[3][4], Kazimierz Mieszała, Jerzy Piecuch, Józef Promny, Zenon Staniewicz, Mieczysław Troska i Jarosław Walczak.

Źródła Edytuj

Bibliografia Edytuj

  • Lokalny samorząd ma już 25 lat, Gazeta Sycowska, 10 czerwca 2015, nr wyd. 133/23, ISSN 2353-6152.

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Syców: Nie żyje radny Zdzisław Bednarek – sycow.naszemiasto.pl
  2. Syców: Nowy wiceprzewodniczący rady wybrany – sycow.naszemiasto.pl
  3. Dariusz Maniak zastąpi Zdzisława Bednarka w radzie miejskiej w Sycowie – sycow.naszemiasto.pl
  4. Są nowi radni – olesnica24.com

Więcej z Fandomu

Losowa wiki