FANDOM

GROM Szczodrów.png

SKS GROM Szczodrów − klub sportowy mający swą siedzibę w Szczodrowie.

Historia klubu Edytuj

Początki Edytuj

Piłka nożna w Szczodrowie była popularna już w latach powojennych, ale w lidze powiatu sycowskiego szczodrowianie zaczęli grać dopiero w 1955 − była to rozgrywkowa klasa "C", a grupa liczyła 6-7 drużyn. Wówczas barierą do awansu była odległość, a nie poziom gry. Na mecze jeżdżono rowerami lub przyczepami do przewozu osób, którą ciągnął traktor.

Lata osiemdziesiąte Edytuj

Po kilku latach przerwy w 1979 Szczodrów zaistniał jako LZS Szczodrów, grając w okręgu kaliskim sponsorowany przez Kombinat Stradomia. Na mecze jeżdżono już autobusem. Z klasy "C" Szczodrów mógł awansować w sezonie 1980/81, lecz po wygranym meczu z Trębaczowem 0-3 zabrakło strzelonych goli, dlatego z awansu mógł cieszyć się Bolesławiec. W latach osiemdziesiątych Szczodrów ponownie stanął przed szansą awansu, a jego bezpośrednim rywalem do sukcesu była drużyna z Bralina. Wówczas to na własnym boisku szczodrowianie zremisowali z Bralinem 3:3. W ostatnich minutach tego meczu, zawodnik Mieczysław Łusiak nie wykorzystał rzutu karnego. Kierownikiem tej drużyny przez wiele lat był Józef Troska. LZS Szczodrów zawiesił działalność w 1986 po to, aby w 1989 znowu grać w lidze okręgu kaliskiego, niestety tylko dwa sezony do 1991. Wtedy kierownikiem tej drużyny był Dariusz Michalik.

W 1993 powstaje VI drużyna "Strażak Szczodrów" pod patronatem Straży Pożarnej w Szczodrowie. Opiekunem tego zespołu zostaje Józef Król.

Od 1999 Edytuj

W sezonie 1999/2000 Szczodrów grając w klasie "B" miał szanse awansować do klasy "A". Po przegranym meczu w Trębaczowie 1:0, wiosną na własnym boisku wygrał 7:1, jednak zabrakło 1 pkt. Z awansu cieszył się Trębaczów.

20 stycznia 2000 Sąd Okręgowy w Kaliszu wpisuje drużynę do rejestru stowarzyszeń sportowych pod nazwą "Szczodrowski Klub Sportowy Grom" w Szczodrowie. Sezon 2000/2001 klub zaczął w Dolnośląskim Związku Piłki Nożnej. 12 października 2001, jako stowarzyszenie kultury fizycznej, klub rejestruje się w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Zarząd klubu uważał, że w okręgu wrocławskim łatwiej będzie o awans, nic bardziej mylnego, bo poziom gry okazał się wyższy. Przez pierwsze dwa sezony klub z trudem ratuje się przed spadkiem. W pierwszym zajmują przed ostatnie miejsce, a w drugim trzecie od końca. W następnym sezonie zajmujemy już czwarte od końca. Do zespołu sukcesywnie dochodzą kluczowi zawodnicy, a "Grom Szczodrów" żartobliwie zaczyna nazywać się "Grom Powiat". W sezonie 2006/07 klub osiąga cel i awansuje do klasy "A". W tej klasie GROM Szczodrów rozgrywa trudny dwumecz z Solnikami, a także mecze z Lipką, Stradomią i Nowoszycami. Jednak głównym rywalem zagradzającym drogę do sukcesu była SKS Pogoń Syców. Ku zaskoczeniu wszystkich szczodrowianie pokonują "Pogoń" na ich własnym boisku 2:4 Jednak ozdobą całego sezonu jest mecz wiosenny w Szczodrowie, pomiędzy tymi drużynami, remis 0:0 dał "Gromowi" awans z pierwszego miejsca na trzy kolejki przed końcem sezonu. Architektem tego sukcesu jest trener Wiesław Cieplik − były proboszcz parafii św. Andrzeja w Szczodrowie. Prezesem klubu w tym okresie był Karol Urbaniak.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki