FANDOM

Pogons

SKS Pogoń Syców – klub piłkarski mający swoją siedzibę w Sycowie.

Historia Edytuj

W okresie powojennym organizowano spontaniczne mecze piłki nożnej. Pierwszym klubem było założone w 1946 Koło Sportowe Las, które po krótkiej działalności zostało rozwiązane. W 1947 pracownicy PKS założyli klub Kolejarz, a w 1948 utworzono przy komendzie Milicji Obywatelskiej Koło Sportowe Gwardia. Na rozwój sycowskiego sportu na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych duży wpływ miały Ludowe Zespoły Sportowe z Komorowa, Działoszy, Dziadowej Kłody i Stradomi Wierzchniej. Rozdrobnienie klubów sportowych nie przyczyniło się do osiągania przezeń dobrych wyników sportowych, dlatego w latach pięćdziesiątych powołano Klub Sportowy Spójnia, który zorganizował silną drużynę piłkarską. Prezesem klubu był Bednarczuk, którego wyjazd z Sycowa przyczynił się do likwidacji klubu. Następcą tego klubu był Klub Sportowy Pagor finansowany przez Inspektorat PGR w Sycowie. Jednak również ten klub wkrótce rozwiązano.

W 1956 Ignacy Kubacha chcąc podtrzymać tradycje sycowskiego sportu przekazał drużynę piłki nożnej LZS Komorów wraz ze sprzętem na rzecz Sycowa. Klub przyjął nazwę LZS Sycowianka. W latach 1956-1968 klub uczestniczył w rozgrywkach klasy C i B. Około 1960 dokonano zmiany nazwy klubu na LZS Pogoń Syców, a w 1968 klub został przekształcony na Międzyzakładowy Ludowy Klub Sportowy i uzyskał osobowość prawną. Pierwszym prezesem klubu został Stanisław Skulski. W 1983 drużyna seniorów uczestnicząca w rozgrywkach kalisko-sieradzkiej klasy okręgowej została wycofana z rozgrywek. W następnym sezonie drużyna została zgłoszona do rozgrywek w klasie A. 3 maja 1986 sekcja piłki nożnej zorganizowała towarzyski mecz Pogoń Syców - WKS Śląsk Wrocław zakończony zwycięstwem gości. Obecnym prezesem klubu jest Robert Kacyna.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki