FANDOM

Styczeń – kalendarium wydarzeń mających miejsce w styczniu.

1 Edytuj

2 Edytuj

3 Edytuj

4 Edytuj

5 Edytuj

6 Edytuj

7 Edytuj

8 Edytuj

  • 1941 – w Sycowie zmarł Gustav Biron, właściciel dóbr sycowskich w latach 1882-1929 (ur. 1859).

9 Edytuj

10 Edytuj

  • 1920 – wszedł w życie traktat wersalski, na mocy którego obszar powiatu sycowskiego został podzielony między Polskę (wschodnia część z Bralinem) a Niemcy (zachodnia cześć z Sycowem).

11 Edytuj

  • 2002 – w Krajowym Rejestrze Sądowym zarejestrowano Związek Zawodowy Pracowników Służby Zdrowia Powiatowego Zespołu Szpitali w Oleśnicy z siedzibą w Oleśnicy Szpital w Sycowie.

12 Edytuj

13 Edytuj

14 Edytuj

15 Edytuj

16 Edytuj

17 Edytuj

18 Edytuj

  • 1871 – Królestwo Prus, w skład którego wchodził Syców, stało się częścią Cesarstwa Niemieckiego.
  • 1945 – władze powiatu sycowskiego zarządziły ewakuację ludności w związku z ofensywą Armii Czerwonej.

19 Edytuj

  • 1920 – Międzysojusznicza Komisja Graniczna wytyczyła granicę polsko-niemiecką w powiecie sycowskim; odłączona wschodnia część powiatu znalazła się w administracyjnych granicach województwa poznańskiego.

20 Edytuj

21 Edytuj

22 Edytuj

23 Edytuj

24 Edytuj

25 Edytuj

  • 1945:
    • przy obecnej ulicy Mickiewicza nr 15 rozpoczęła działalność Wojenna Komendatura Armii Radzieckiej na czele z komendantem Aleksiejem Akimowem.
    • utworzono Polską Brygadę Milicyjną.
  • 1975 – urodziła się Anja Biron, pedagog
  • 2007:
    • Rada Miejska wygasiła mandat burmistrza Wojciecha Kocińskiego w związku z brakiem terminowego złożenia oświadczenia majątkowego oświadczenia majątkowego o działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka, a jego obowiązki przejął dotychczasowy wiceburmistrz Tomasz Czwordon.
    • Rada Miejska przyjęła statut Miasta i Gminy Syców.

26 Edytuj

27 Edytuj

28 Edytuj

29 Edytuj

30 Edytuj

31 Edytuj

Miesiące

Miesiące
STYLUTMARKWIMAJCZELIPSIEWRZPAŹLISGRU

Więcej z Fandomu

Losowa wiki