FANDOM

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy stacji kolejowej. Zobacz inne znaczenia tego słowa.
Dworzec kolejowy Syców

Dworzec kolejowy w Sycowie na fotografii z przełomu XIX i XX wieku.

Syców – nieczynna od 2002 roku stacja kolejowa w Sycowie. Przez stację przebiega linia kolejowa nr 181, a rozpoczyna na niej bieg linia kolejowa nr 317.

Położenie Edytuj

Stacja Syców położona jest przy ulicy Kolejowej, około 2 km na południe od centrum Sycowa.

Infrastruktura Edytuj

Stacja posiada dwa perony. Pierwszy, ma jedną krawędź peronową, natomiast drugi dwie.

Budynek dworca, w którym w przeszłości mieściła się poczekalnia i kasy, jest zachowany w dobrym stanie. Około 100 metrów na wschód od niego, stoi nieużywana i poważnie zdewastowana wieża wodna.

Historia Edytuj

Stacja kolejowa w Sycowie została uruchomiona 10 listopada 1871 roku wraz z oddaniem do użytku linii kolejowej do Oleśnicy. 1 marca 1872 roku pociągi ruszyły także w kierunku Kępna, a 15 września 1941 roku w kierunku Bukowej Śląskiej. Jesienią 1988 roki, w związku z osunięciem fragmentu nasypu w Ślizowie zamknięto ruch w kierunku Bukowej. W 2002 roku wstrzymano całkowicie regularny ruch kolejowy przez stację Syców.

W 2009 i 2010 roku stacja była kilkanaście razy wykorzystywana przez prywatnego przedsiębiorcę do wyładunku składów pociągów z kruszywem pod budowę dróg. 9 kwietnia 2011 roku miał miejsce przejazd pociągu specjalnego relacji Wrocław Główny – Syców, natomiast 17 września 2011 roku odbył się przejazd pociągu specjalnego relacji Wrocław Mikołajów – Wieluń Dąbrowa. Przejazdy te związane były ze 140-leciem linii kolejowej nr 181, a ich organizatorem przejazdu były: Klub Sympatyków Kolei z Wrocławia oraz samorząd.

W przyszłości planowane jest przywrócenie ruchu kolejowego z Wrocławia do Wielunia przez stację Syców.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Syców
Linia 181 Oleśnica – Herby Nowe (123,222 km)
BSicon KBHFlBSicon STRqBSicon STRq
Stradomia
odległość: 5,713 km
BSicon BHFq
BSicon STRqBSicon STRqBSicon KBHFrGęsia Górka
odległość: 3,622 km
Linia 317 Syców – Bukowa Śląska (0,000 km)
BSicon KBHFl
odległość: 2,634 km

Więcej z Fandomu

Losowa wiki