FANDOM

Osoba
Tadeusz Madetko

Dane personalne
Data i miejsce urodzenia 24 września 1930
Giebułtów
Data i miejsce śmierci bd.
Imiona rodziców Władysław i Genowefa
Wykształcenie
Szkoła wyższa Międzywojewódzka Szkoła Partyjna we Wrocławiu
Pełnione funkcje
Sekretarz KP Syców (1958-60)
Partia Polska Zjednoczona Partia Robotnicza (1948-1961)

Tadeusz Madetko (ur. 24 września 1930 w Giebułtowie[1]) – działacz i I Sekretarz Komitetu Powiatowego PZPR w Sycowie w latach 1958-1960.

Biografia Edytuj

Tadeusz Madetko urodził się 24 września 1930 w Giebułtowie jako syn Władysława i Genowefy. Od 1948 roku był członkiem Polskiej Partii Robotniczej, następnie Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. W latach 1951-1952 pełnił funkcję Sekretarza Komitetu Fabrycznego. Następnie w latach 1953-54 był słuchaczem Międzywojewódzkiej Szkoły Partyjnej we Wrocławiu. W 1952 roku pełnił też urząd referenta sprawozdawcy w Komitecie Powiatowym PZPR w Wołowie. Od 1954 do 1955 był sekretarzem propagandy KP PZPR w Sycowie, a następnie do 1956 roku był tam sekretarzem rolnym. W latach 1956-1958 sprawował funkcję sekretarza organizacyjnego Komitetu Powiatowego, a od 1958 roku stał na jego czele. Z funkcji I Sekretarza został odwołany we wrześniu 1960 roku. Przez rok był członkiem Wojewódzkiej Komisji Rewizyjnej KW PZPR we Wrocławiu, z której został usunięty uchwałą plenum z 20 czerwca 1961[2].

Źródła Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Brak danych na temat zgonu
  2. Tadeusz Madetko – Biuletyn Informacji Publicznej Instytutu Pamięci Narodowej

Więcej z Fandomu

Losowa wiki