FANDOM

ZSP w Sycowie

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie.

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie − szkoła ponadgimnazjalna w Sycowie istniejąca i funkcjonująca przy ulicy Daszyńskiego 42.

Historia Edytuj

5 lipca 1961 roku podjęto decyzję o konieczności zorganizowania w Sycowie szkoły zawodowej o kierunkach rolniczym i mechanicznym. Wtedy to rozpoczęto budowę obecnego budynku szkoły przy ówczesnej ulicy Dzierżyńskiego. Pierwszym dyrektorem placówki została Regina Świątoniowska. Oficjalne otwarcie Szkoły Zawodowej w Sycowie nastąpiło 1 września 1962 roku. Uczniowie rozpoczęli wówczas naukę w zawodach: ogrodniczym, elektromonterskim i ślusarskim w budynku wyposażonym w cztery izby lekcyjne i dwa pomieszczenia administracyjne. Nauka praktyczna odbywała się w Zakładzie Ogrodniczej i Rejonowej Spółdzielni Ogrodniczej i w Państwowym Ośrodku Maszynowym w Sycowie.

Od 1962 roku funkcjonował także kierunek elektryczny. W kolejnym roku szkolnym wprowadzono naukę w zawodzie mechanik samochodowo-ciągnikowy. Pierwsi absolwenci ukończyli Szkołę Zawodową w czerwcu 1964 roku. W tym czasie wybrukowano dziedziniec, wykarczowano krzewy i uporządkowano boisko do piłki ręcznej i siatkowej. 11 lutego 1966 roku został oddany do użytku budynek warsztatów szkolnych.

1 września 1971 roku do użytku oddano budynek "C". Od 1 grudnia 1971 roku na stanowisko dyrektora placówki powołany został Michał Pater. W kolejnym roku szkolnym powstał budynek "D". 2 lutego 1974 roku miało miejsce otwarcie nowego budynku "A". Wówczas dokonano też uporządkowania terenu wokół szkoły. Od 1 września 1974 roku w Szkole Zawodowej istniały dwa typu szkół: Technikum Mechaniczne dla Pracujących i Liceum Zawodowe o specjalności obróbka skrawaniem. Od 1975 roku placówka nosiła nazwę Zespół Szkół Zawodowych w Sycowie, w której skład weszły: zasadnicza szkoła zawodowa, zasadnicza szkoła zawodowa dokształcająca, zasadnicza szkoła dla pracujących, liceum zawodowe i technikum mechaniczne dla pracujących. Otwarto też nowy kierunek – szwacz dzianin. W 1977 roku ZSZ został odwiedzony przez ówczesnego ministra oświaty Jerzego Kuberskiego. W 1978 roku absolwenci technikum mechanicznego i liceum zawodowego przystąpili do pierwszej w historii szkoły matury. Wtedy rozpoczęto także budowę kortów tenisowych w pobliżu budynków szkoły. W 1985 roku oddano do użytku halę warsztatową.

Od 1996 roku w Zespole Szkół Zawodowych w Sycowie istniało liceum handlowe, a od 1998 roku – liceum ekonomiczne. W latach 1997-2000 wykonano prace remontowe placówki. Skutkiem reformy edukacyjnej z 1999 roku liceum ekonomiczne i handlowe zostało przekształcone w technikum, a szkoła przyjęła nazwę Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie. W 2012 roku placówka obchodziła 50-lecia swojego istnienia[1].

Obecnym dyrektorem szkoły jest Beata Mazurek, a funkcję jej zastępcy pełni Ewa Mencel.

Dyrektorzy szkoły Edytuj

  1. Regina Świątoniowska (1961-1971)
  2. Michał Pater (1971-2006)
  3. Jacek Urbański (2006-2014)
  4. Beata Mazurek (od 2014)

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Zjazd i rocznica w ZSP – sycow.naszemiasto.pl [dostęp: 2012-09-29]

Oświata w gminie Syców

Przedszkola Przedszkole nr 1 w SycowiePrzedszkole nr 2 w SycowiePrzedszkole nr 3 w SycowieNiepubliczne Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Urszulanek
Szkoły podstawowe Szkoła Podstawowa w DrołtowicachSzkoła Podstawowa w DziałoszySzkoła Podstawowa w Stradomi WierzchniejSzkoła Podstawowa nr 1 w SycowieSzkoła Podstawowa nr 2 w SycowieSzkoła Podstawowa nr 3 w Sycowie
Szkoły podstawowe i gimnazja (nieistniejące) Gimnazjum w Sycowie (1999-2017)Szkoła Filialna w Komorowie (do 2003)Szkoła Filialna w Ślizowie (do 2008)Szkoła Podstawowa nr 1 (1960-1999)Szkoła Powszechna w Sycowie (1945-1960)Szkoła Podstawowa w Szczodrowie (1946-2017)
Szkoły średnie Liceum Ogólnokształcące w SycowieZespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Sycowie
Inne Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w Sycowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki